KÖVETKEZETESEK VAGYUNK

Hosszútávú stratégia megvalósításán dolgozunk, melynek keretén belül a FRoSTA felhasználó-és környezetbarát márkaképet szeretne kialakítani.

Az utóbbi négy évben mind a négy gyárban sikerült átfogó környezetvédelmi jelentés kidolgozását bevezetni (CO2 kibocsátás).

Ez segít nekünk beazonosítani azokat a területeket, ahol minimalizálhatjuk a széndioxid-kibocsátást. Már tudjuk, hogy 2011-2015 között 5,4%-al sikerült csökkentenünk a CO2 kibocsátást. Célunk, hogy 2017-ben további 5%-al csökkentsük ezt az értéket.

ENERGIAMEGTAKARÍTÁSI PROJEKT

Olyan korszerű hűtőházat építettünk fel, amelyben már maga a konstrukció elősegíti az energiafelhasználás optimalizálását. Ilyen többek között a padló alatti glikol hűtőberendezés, mely megakadályozza a talaj felengedését. Működtetője az ammóniás hűtőberendezés, mely 3 fokozatú kompresszor rendszerből épül fel.

A gyárnak saját szennyvízkezelő rendszere is van. Ezeknek a befektetéseknek köszönhetően 2011-től 2015-ig 12,6%-al sikerült csökkenteni a felhasznált energiát a késztermékek tonnájának arányában (kWh/t) A FRoSTA további ökológikus beruházásai: aktív szenes szűrők a gyár tetején, napenergia-elemek, illetve a berendezések energiatakarékosabbra való lecserélése.

A ZÖLDSÉGEK EGY KÉZNYÚJTÁSNYIRA NŐNEK

Fontos volt számunkra, hogy a FRoSTA termőföldjei közel legyenek a feldolgozóhelyekhez. A helyi zöldségek, mint a spenót, borsó, répa, bab, káposzta és fűszernövények olyan területeken teremnek, amelyek gyárunk közvetlen szomszédságában találhatók. Ennek köszönhetően a zöldségek és fűszernövények, nem sokkal a betakarítás után már áteshetnek a hőkezelésen, ezzel biztosítva, hogy a teljes tápérték megmaradjon és tökéletes ízélményt nyújtson Önnek.

FOTOVOLTAIKUS ÜZEMEK

2009-ben a FRoSTA hűtőházának tetejére naperőművet telepítettünk. A fotovoltaikus modulok csoportja közel 600m2 területet foglal el és 80,5 kWp erősségű energiát tud előállítani. Ennek segítségével akár a fagyasztó hűtésére felhasznált energia 30%-át is meg lehet takarítani.


Minőségpolitika

Minőségbiztosítási rendszerünk a DIN EN ISO 9001 és az ISO 50001 követelményekre, a FRoSTA vállalat alapszabályzatára és a vonatkozó jogszabályokra támaszkodik. Rendszerünket a Minőségbiztosítási Napló (QMH) dokumentálja.
Minőségbiztosítási politikánk megvalósítása keretében a következő eszközöket használjuk fel:

• Az összes vonatkozó előírás szigorú betartása,

• A kockázatkezelés az ügyfél biztonsága és dolgozóink egészségének biztosítása érdekében valósul meg, a vészhelyzetek kiküszöbölése keretében pedig ellenőrző és megelőző tevékenységeket folytatunk,

• Továbbképzéseket szervezünk dolgozóink / gyakornokaink szakmai fejlődésének támogatása és képzettségének emelése céljából,

• A folyamatok tökéletesítését szolgáló célokat jelölünk ki, ellenőrizve azokat a megvalósított tevékenységek hatékonysága szempontjából.

A FRoSTA minden gyártóüzemében ugyanolyan szervezeti szabályok érvényesülnek.

Cégünk felépítése egységes szervezeti elveken alapul. A szervezeti felépítést az összes szinten a dolgozók kölcsönös alárendeltségi elvei szabályozzák. Egyértelműen meghatározott felelősségi köröket alakítunk ki az elvárt eredmények körében, amelyek keretében a dolgozó önálló döntéseket hozhat.
A dolgozóknak rendszeresen ellenőrizniük kell a rájuk vonatkozó eljárásokat és utasításokat, azok technológiánk és szervezetünk állapotával való megfelelése szempontjából, illetve hogy beválnak-e a hétköznapi munkában, vagy felülvizsgálatra szorulnak.
A FRoSTA minőségének fenntartására, felügyeletére és javítására irányuló tevékenység érdekében az Igazgatóság tagjai Minőségbiztosítási Felügyelőt neveztek ki. A megvalósítás és az eljárás javítása dinamikájának ellenőrzése a minőségi célok kijelölése, valamint a tervezett és rendszeresen elemzett belső auditálások révén történik.
Minden dolgozó köteles a vállalati célok megvalósítására és a Minőségbiztosítási Naplóba (QMH) foglalt szabályok szigorú betartására, a kitűzött célok elérése és annak érdekében, hogy a FRoSTA minden termékének és szolgáltatásának minősége megfeleljen az ügyfelek követelményeinek és elvárásainak.